poniedziałek, 5 stycznia 2015

Gdzie Kopciuszków sześć, tam jest co oglądać


Która mała dziewczyna nie lubiła słuchać baśni o Kopciuszku? Ta piękna  historia, poszkodowanej przez los dziewczynki, sięga jeszcze starożytności, jednak najbardziej znaną wersją jest ta stworzona przez braci Grimm. 

Wielu twórców filmowych wykorzystało popularność tej baśni i stworzyło własne interpretacje.
Nie były one zawsze udane, tak chwytające za serce i wypełnione magią, jak disneyowska wersja, jednak zawsze miały szczęśliwe zakończenie, o którym każda nastolatka marzy.



Historia Kopciuszka z Hilary Duff jest zdecydowanie moim filmem dzieciństwa. Mając 11 lat marzyłam o takim balu, takiej sukience, takim chłopaku i takim romantycznym pocałunku w deszczu.
Fabuła jest bardzo zbliżona do tej baśniowej. Sam mieszka z macochą i jej dwoma córkami, musi wykonywać przeróżne prace w wielkim domu, poza tym pracuje jako kelnerka w restauracji ojca, no i oczywiście jest zakochana w popularnym chłopaku, czyli kapitanie szkolnej drużyny Austinie. Typowo.
Moim zdaniem film był zrobiony dobrze, miło się do niego powraca, mimo upływu lat.
I choć, gdy pierwszy raz oglądałam Historię Kopciuszka byłam w podstawówce, a teraz jestem nawet starsza od bohaterów tej adaptacji, to wciąż czekam na ... tak cudną suknię!
Podsumowując, jestem przekonana, że fani Kopciuszka nie zawiodą się oglądając tę propozycję :)


Kopciuszek: Roztańczona historia z Seleną Gomez w głównej roli.
Film obejrzałam ze względu ma fenomenalną, głównie broadwayowską aktorkę, Jane Lynch, która zagrała macochę.
Adaptacja ta, jednak nie urzekła mnie zbytnio. Znowu mamy bohaterów, którzy uczęszczają do typowej, amerykańskiej szkoły, mało lubiana dziewczyna, bardzo popularny chłopak, który tym razem jest gwiazdą sceny muzycznej. Tylko tym razem "Kopciuszek" zamiast zostawić pantofelka na balu, zgubił przypadkowo swój odtwarzacz MP3. Oczywiście, wszystko kończy się dobrze. Nie mogło być inaczej :)


Motyw Kopciuszka został, również wykorzystany w jednym z moich ulubionych seriali - Once Upon a Time (Dawno, dawno temu).
Historia w tej propozycji jest bardzo zbliżona do oryginalnej wersji. Czasy baśniowe, wróżka, czary, książę, pantofelek.
W serialu zostały, także przedstawione dalsze losy Kopciuszka.
Wszystkich fanów baśni zachęcam to obejrzenia Once Upon a Time :)



W tym roku do kin trafią kolejne dwa filmy, które ukarzą postać Kopciuszka, obie od disneya. A może wybieracie się na, któryś z nich? :)



Kopciuszek w tytułową rolę wcieli się Lily James. Na ekranie będziemy mogli również ujrzeć Cate Blanchett, Richarda Maddena (znanego z Gry o Tron), Helene Bohnam-Carter, Holliday Grainger oraz wielu innych.
Film nawiązuję do oryginalnej wersji baśni.



Tajemnice lasu jest opowieścią o wielu bohaterach znanych z baśni m.in. Kopciuszek, Czerwony Kapturek, Roszpunka. Film ukazuję, jak losy bohaterów znanych nam z dzieciństwa łączą się ze sobą w jedną spójną całość.
W roli Kopciuszka zobaczymy Annę Kendrick. Poza nią ujrzymy też Johnnego Deppa, Meryl Streep, Emily Blunt itd.




A Wy, jaki film z Kopciuszkiem lubicie najbardziej? :)

3 komentarze:

  1. Gdy byłam młodsza również z zachwytem oglądałam historie o Kopciuszku ;) Każda z nas marzyła o " żyli długo i szczęśliwie ".
    Nie zgodzę się jednak z twoją opinią na temat filmu " Kopciuszek roztańczona historia". Valentine's Dance Tango" sprawiło że zapragnęłam tańczyć tak jak Mary, z takim tancerzem ^^ Fabuła teraz może wydawać mi się lekko płytka, ale jako młoda nastolatka byłam pod wielkim urokiem tego filmu ;P
    Z wielką radością przeczytałam na temat nowych ekranizacji powieści Kopciuszka , które mają zostać wyświetlone w 2015. Z przyjemnością znowu zanurzę się w świat pełen magii i niezwykłej miłości. Chociaż do kin raczej nie pójdę to jednak, w domowym zaciszu z radością oddam się marzeniom w świecie baśni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo ja uwielbiam "Historię Kopciuszka" ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszelkie rodzaje "Kopciuszka", ale myślę, że najlepszą baśnią będzie "Tajemnice lasu". Czekam cierpliwie na ekranizację! :-)

    OdpowiedzUsuń